Tinkerbell

Sider

søndag 18. juli 2010

Vikingfestival

Da er en fantastisk helg med Vikingfestival i byen over igjen, og det har vært ett helt utrolig vær og masse fornøyde folk som har besøkt området.

156

På en vikingfestival er det naturlig nok en del vikinger, og årets slagkjemper var svenske og “veldig skumle”, til stor lykke for ungene. Helt til de kom løpende med sverdene rettet mot oss etter forestillingen, HE HE

158 163

Vikingfestivalen på Egge startet på torsdagkveld med barnegilde, her var det underholdning og leker basert på ungene, men denne kvelden var ikke værgudene helt med oss så vi ble ikke så lenge.

229 Vikingfestival 2010 (84)-horz

Fredag strålte solen fra skyfri himmel og folkene strålte omkapp med den.

Jøglere og vikinger konkurrerte om oppmerkomheten og kioskselgerne var kjempefornøyde med at salget av drikkevarer antagelig overgikk de målene de hadde.

006 008 221

Fredagkveld var det underholdning med komikere fra Latter i Oslo, kanskje ikke barnepensum, men ungene var med og lo innimellom der de skjønte hva de snakket om…

090-tile 114

Men morsomme var de, og jeg lo så tårene spruta og kjeven var øm, ikke riktig gode den gjengen der ;)

082 (2)-tile

En balansekunstner opptrådde hver kveld med en balanseevne og kroppskontroll som var helt RÅ – 10 meter over bakken svingte han seg rundt som om det var det naturligste i verden …

382 410 416

Lørdag kveld spilte Publiners, kente fra lyden av lørdag, opp til dans – på bordene – for her er bordene laget for å danse på og det er lov. Folk storkosa seg i sommervarmen, ungene påsto de hadde hatt sin morsomste kveld ever, og det er skikkelig morsomt når man kan ha med ungene på slike ting.

Skal skrive mere i morgen om de flinke skuespillerne i “silkeskjegg spelet” også skal dere få se en nydelig liten blomsterpike ;)

3 kommentarer:

  1. Så fine bilder! Hærlig at været klaffet så bra i helga!

    Takker også for hilsinger inne hos meg, jeg har "forelsket" meg i programmet PhotoScape, det er en enda enklere måte å redigere bilder på i en fei, enn Photoshop( som jeg også benytter meg av innimellom)!

    :-) Så da vet du min lille hemmelighet!

    SvarSlett
  2. Så gøy det var å lese om dette!! Heldige med været og...flotte bilder!
    klem

    SvarSlett
  3. Ja det var en herlig sommerdag vi fikk!
    Må ha vært fryktelig varmt i de draktene. Moro å se bilder, har aldri vært på viking festival vi.:-)

    Kos deg i regnet

    SvarSlett

Kjempekoselig at du vil legge igjen en komentar hos meg ;)

Blog Widget by LinkWithin