Tinkerbell

Sider

onsdag 29. april 2009

En av de varmeste på 150 år

Ikke bare får vi rekordvarme torsdag og fredag. Årets april blir også en av de varmeste i manns minne i trøndelag.

Foto: Harald Sæterøy

Av Olav  Lorentsen

Publisert: 29.04.2009 kl. 12:29 Endret: 29.04.2009 kl. 12:54

– April 2009 vil bli en av de varmeste i manns minne. Mest sannsynlig blir dette den tredje varmeste april på 150 år, sier værstatistiker Bernt Lie.

Alt vil avhenger av temperaturen torsdag. Lie sier at hvis vi går ned på enkeltsteder i fylket, kan det også vise seg at april blir den varmeste noensinne.

På de ferskeste prognosene ligger det an til temperaturer over 20 grader torsdag.

– Det ser fint ut noen dager framover ja, sier vakthavende meteorolog, Hallvard Abildsnes, ved Værvarslinga på Vestlandet. Faktisk ser det ut til at 1. mai blir varmest med temperaturer godt opp på tjuetallet flere steder i Nord-Trøndelag.

17,8 varmest

Varmeste dag hittil var 26. april med 17,8 grader ifølge yr.no. Men denne kommer til å bli slått ettertrykkelig i løpet av torsdag.

Laveste temperatur hadde vi 5. april med minus 2,1 grader

Hentet fra Trønder Avisa

2 kommentarer:

  1. Dette er vakker lesing for et utpreget sommermenneske. Jeg håper vi får samme overskrifter for mai, juni, juli, august og september. Global oppvarming passer meg fortreffelig, hvis det er det det er da!!!

    La oss for all del nyte det.

    Klem fra Marit

    SvarSlett
  2. Det passer bra for meg med sol og fint vær. Jeg vil gjerne ha MASSE varme!!!!

    Takk for titten i din blogg. Det var første gang jeg var her.

    Hilsen Ljo :O)

    SvarSlett

Kjempekoselig at du vil legge igjen en komentar hos meg ;)

Blog Widget by LinkWithin